Gelezen: Sub Rosa


Een aantal maanden hebben we samen gependeld. Het boek Sub Rosa van Herman Konings droeg ik in mijn (nieuwe grote) handtas overal mee. Gisteren sloeg ik de laatste pagina om en dan maak ik altijd even tijd om blog-gewijs terug te blikken op het boek.

Sub Rosa is een trendboek dat handelt over (what else?) de toekomst. Terwijl we soms te vaak terugblikken op het verleden laat Herman Konings ons geïnspireerd toekomst kijken. De titel ‘Sub Rosa’ en het bijhorende beeld van de roos is niet voor niets gekozen. ‘Rosa’ staat voor Radicaal, Openhartig, Samenhorig en Aanstekelijk. Elk hoofdstuk gaat dieper in op deze 4 termen en wordt tevens opgefleurd met interessante bijdragen van o.m. Steven Van Belleghem, Bart Lombaerts, Sven Mastbooms etc. Mensen die stuk voor stuk kennis hebben van hun vak en vaak de nagel op de kop slaan.

Ook heel wat (marketing) cases worden op een leuke manier geïllustreerd. Internationale knappe campagnes die werkelijk inspireren. Marketing is fun en biedt in het digitale tijdperk heel wat mogelijkheden voor bedrijven. Er wordt heel wat aandacht besteed aan interactieve campagnes en applicaties, iets waar ik meer dan ooit in geloof. Think Tomorrow is dan ook -niet voor niets- een interactief marketingbureau.

Leest het boek als een trein? Dat niet. Ik heb er ettelijke maanden over gedaan. Behalve tijdgebrek was ik vaak de rode draad in het boek kwijt. Sub Rosa boeide me nochtans 256 pagina’s lang. Gekluisterd aan het boek zat ik niet, maar nagels met koppen slaan doet het wel.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s